Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
Hvem kan søge?
Alle der oplever at mangle mentalt eller økonomisk kan søge om hjælp hos os til en 3-retters (non)konfirmationsmiddag til 20 personer hos os, hvis I har et barn/ung der skal non- el. konfirmeres, eller skal gennemgå anden overgangsritual i forbindelse med overgangen fra barn til ung/voksen.
Hvordan ved jeg om I har fået min ansøgning?
I får desværre ikke en kvittering for at have sendt en ansøgning, andet end den der kommer frem på hjemmesiden. Men vi HAR fået din ansøgning! Vi har endnu ikke prøvet at den ikke er gået igennem. I får svar den 16.02.2026.
Hvordan bliver man valgt?
Alle relevante ansøgninger kommer i betragtning. Vi tilbyder kun hjælp til (non)konfirmation og andre overgangsritualer. Men vi tilbyder ikke hjælp til barnedåb, fødselsdag m.v.
Vi forsøger at hjælpe alle der ansøger, men vi kan risikere at vi får flere ansøgninger end vi har midler til at kunne hjælpe. Her sker udvælgelsen helt tilfældigt, og alle der får afslag får tilbudt at komme på en venteliste, da vores erfaring er at nogle finder hjælp andet sted fra, og derfor kan vi tilbyde hjælpen til en anden.
Hvor kan jeg se hvad jeg har skrevet i min ansøgning?
Når du har sendt din ansøgning, kan du desværre ikke finde den igen. Det er derfor vigtigt at noterer, hvilken BY du henter i. Vi anbefaler at du tager et screenshot, eller noterer hvilken by du vælger at afhente maden i.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har noteret hvilken by jeg vil hente maden i?
Skulle du alligevel ikke have fået noteret hvilken by du vil hente, eller ønsker at ændre afhentningsby, kan du sende os en mail på info@bum-org.dk.
Hvornår får jeg svar på min ansøgning?
ALLE får svar på deres ansøgning den 16. februar 2026, senest kl. 23.59. Uanset om du får afslag eller får tildelt maden får du svar. Vi oplever ofte, at vores mails ender i spam-filter. Så husk at tjekke!
Du skal bekræfte at du fortsat er interesseret senest 19.02.2026. Det er derfor vigtigt at du holder øje med din mail og får svaret tilbage, eller risikerer du at maden går til en anden familie.
Får jeg svar hvis jeg ikke får tildelt hjælp?
Ja, alle får svar uanset om man er tildelt hjælp eller ej.
Kan jeg komme på venteliste?
Ja, alle der har søgt, kommer på venteliste hvis de ikke får tildelt hjælp i første omgang.
Kan jeg søge om økonomisk støtte?
Nej, vi tilbyder alene hjælp til en 3-retters (non)konfirmationsmiddag.
Kan jeg søge til mere en 20 personer?
Nej, det er kun muligt at søge til 20 personer. Man kan kun søge én gang og man kommer ikke i betragtning flere gange, selvom man søger flere gange. Vi tilbyder ideer til hvordan menuen kan suppleres, samt ideer til tilbehør/børnemenu, hvis I bliver flere end 20 personer.
Hvor kan jeg se menuen?
Menuen, kender vi først når vi ved hvor mange ansøgninger vi har, hvor mange penge- og råvarer sponsorater vi får, og hvad vores priser er ved vores råvareleverandør. Derfor kan menuen først oplyses efter den 16.02.2026.
Kan jeg selv vælge menuen?
Nej, menuen er ens for alle og kan ikke modificeres. Vi sender dog altid allergene liste med maden og forsøger at sikre at alle kan spise noget, men vi kan ikke garantere det og vi har desværre ikke mulighed for at tage yderligere hensyn.
Hvor skal jeg hente maden?
Da du søgte, valgte du en afhentningsby. Når vi ved hvor i landet vores modtagere bor, lægger vi en rute og tidsplan med adresse for hvor maden skal hentes. Listen bliver sendt på mail og lagt på vores facebookside. Alt maden bliver lavet i Århus og kørt ud derfra i 2 varevogne. Vi søger for at lægge billeder på vores Facebookside løbende og oplyser hvor vi er, hvis vi er forsinkede osv. vi kontakter dig også på dagen, hvis du ikke dukker op.
